היסטוריה: ישראל ומרוקו יכוננו יחסים דיפלומטיים מלאים

שלמה ריזל No Comments on היסטוריה: ישראל ומרוקו יכוננו יחסים דיפלומטיים מלאים

הנשיא האמריקאי טראמפ ממשיך לכונן שלום במזרח התיכון: לפני זמן קצר הודיע הנשיא טראמפ כי מרוקו וישראל יכריזו על נורמליזציה מלאה ביחסים בין המדינות

מוחמד השישי, מלך מרוקו צילום: ויקיפדיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב היוצא, דונאלד טראמפ ממשיך להמטיר על ישראל מתנות בשלהי כהונתו: טראמפ הודיע הערב (חמישי) כי מרוקו הביעה את הסכמתה לכונן יחסים מלאים עם ישראל.

מרוקו הביעה הסכמתה למהלך לאחר שארה"ב הסכימה להכיר בסהרה המערבית הכבושה כחלק ממרוקו.

בפוסט קצר שפרסם הנשיא טראמפ ברשת החברתית לפני זמן קצר, נכתב: "פריצת דרך היסטורית נוספת היום. שני חברינו הגדולים ישראל וממלכת מרוקו הסכימו ליחסים דיפלומטיים מלאים – פריצת דרך אדירה לשלום במזרח התיכון".

"היום חתמתי על הכרזה המכירה בריבונות מרוקאית על סהרה המערבית. הצעת האוטונומיה הרצינית, האמינה והמציאותית של מרוקו היא הבסיס היחיד לפתרון צודק ומתמשך להחזקת שלום ושגשוג. מרוקו הכירה בארצות הברית בשנת 1777. לפיכך ראוי שאנו מכירים בריבונותם על סהרה המערבית".

ההסכם הוא תוצרת של עבודה מאומצת בת שנתיים של יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון, אבי ברקוביץ – שהביאו לפריצת דרך. כל הפרטים סוכמו, כולל טיסות ישירות בין המדינות. בשלב ראשון יוקמו נציגויות הדדיות ובהמשך ככל הנראה שגרירויות. בכיר בבית הלבן: "זה יהיה השלום הכי גדול מהארבעה". ג'ארד קושניר אמר לאחר ההסכם, כי "הסכם עם סעודיה זה עניין של זמן".

ראש הממשלה נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת בנוגע להסכם, בשעה 19:15.



0 תגובות